۱۳۹۹.۰۹.۲۵

معاون هنری حوزه هنری کشور گفت: تولیدات حوزه هنری در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مجدالدین معلمی ظهر امروز، در دیدار با سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در تمام رشته‌های هنری تولید آثار از مکتب شهید سلیمانی در حال تولید است، گفت: حوزه هنری بر تولید محتوا و آموزش در ارتباط با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تمرکز دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه و ستاد گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری کشور تأسیس شده است.

معلمی با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که عمر ما را در مسیر مکتب شهید حاج قاسم قرار داده است، اظهار داشت: تولیدات حوزه هنری در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه وجوه مختلف شهید سردار سلیمانی نیاز به گفتمان‌سازی دارد ادامه داد: آثار تولید شده و در حال تولید را رصد کردیم و آنها که قابلیت عرضه به‌ شکل هنری دارند شناسایی شده‌اند.

معلمی با اشاره به اینکه در تمام رشته‌های هنری تولید آثار از مکتب شهید سلیمانی در حال تولید است گفت: استان کرمان ظرفیت‌های عظیمی در تولید آثار هنری دارد.

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروزه افراد زیادی هستند که قصد سفر به کرمان و زیارت مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی را دارند گفت: بیش از ۱۰ سرود فاخر در حال تولید است که با همکاری صدا و سیما در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار کتاب آماده رونمایی است که یکی از این کتاب‌ها به نویسندگی نویسنده کرمانی آماده شده و کتاب بسیار خوبی در رابطه با شهید سلیمانی است، افزود: برنامه ما این است در کتب انتخاب شده به یک میلیون تیراژ برسیم و این ظرفیت وجود دارد.

معلمی با اشاره به اینکه ساخت سردیس و تندیس از شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر کارهای تولیدی است که توسط حوزه هنری کشور پیگیری می‌شود گفت: چهار اثر با چهار استاد بزرگ حوزه تجسمی هماهنگی تولید شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این آثار در سوریه نصب می‌شود افزود: یک اثر در مشهد مقدس نصب خواهد شد و بنا داریم که یکی از این آثار را در کرمان نصب کنیم که در حال هماهنگی است.

شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه‌ای از حقیقت انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: چاپ کتاب در حوزه شخصیت حاج قاسم یکی از نیازهای ترویج مکتب شهید سلیمانی است و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی حقیقت انقلاب اسلامی است.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه چاپ کتاب در رابطه با شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از نیازهای ترویج مکتب شهید سلیمانی است ادامه داد: در این حوزه، نحوه تولید محتوا بسیار اهمیت دارد و نباید ساده از آن گذر کرد.

وی افزود: از تحریفات در مکتب شهید سلیمانی به جد باید جلوگیری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز تحریف و فراموشی دوران دفاع مقدس را یک نقطه خطر می‌داند.

معروفی با اشاره به اینکه مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب عمل‌گرایی بوده و حرکت انسان در این مسیر او را مصون خواهد کرد، گفت: گذشته و امروز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را باید با هم پیوند داد و صرف پرداخت به دوران جبهه مقاومت و یا دوران دفاع مقدس ایشان خطای استراتژیک است.

وی افزود: شخصیت حاج قاسم جامع‌الاطراف و همان گفتمان انقلاب اسلامی بدون چپ‌گرایی و راستگرایی است و مکتب حاج قاسم وحدت‌آفرین بوده و تولید قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ترویج مکتب شهید سلیمانی مصونیت آفرین است و برای تمام اقشار جاذبه دارد گفت: زیبا شدن حاج قاسم به‌دلیل آن بود که بین خود و خدای خود را اصلاح و زیبا کرد.

معروفی با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی هنری در ترویج مکتب شهید سلیمانی بسیار اهمیت دارد گفت: مالک اشتر، معاویه، ابوموسی اشعری در فیلم امام علی(ع) معرفی شدند و مردم خوب و بد آنها را شناختند، پس آثار هنری بسیار اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است افزود: مجوز راهیان نور حاج قاسم در کشور گرفته شده و پیش‌بینی حضور روزانه سه هزار نفر در استان کرمان شده که تاکنون پذیرایی روزانه از هزار نفر قطعی است. وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به ما عزت داده است

رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز با بیان اینکه از زمان شهادت شهید سلیمانی زوایای بسیار زیادی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام آشکار شده است، اظهار داشت: در روزهای شهادت، کرمان مملو از جمعیت بود و از تمام کشور برای تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان آمدند که یک برکت بزرگ بود.

مجتبی اسدی با اشاره به اینکه وجود حاج قاسم در کرمان به ما عزت داده است و امروز استان کرمان در دنیا شناخته شده است گفت: برای برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم برنامه‌های مهمی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ستاد برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان فعال است و در شرایط خاص کرونا و بدون کرونا برنامه‌ریزی شده است افزود: از حمایت سپاه ثارالله استان کرمان در تمام برنامه‌ها تشکر می‌کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه حوزه هنری یک نهاد فرهنگی و هنری است که اثرگذاری زیادی داشته است گفت: تولید آثار فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف در ارتباط با شهید سلیمانی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • zoodweb.com ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.
  • هاست ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    سلام.وبسایت جامعی دارید.ممنون
  • هاست ایمیل ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون
  • هاست ویندوز ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم
  • هاست پایتون ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون
  • zoodweb.com ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطلب فوق العاده
  • zoodweb.com ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم
  • zoodweb.com ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه